műhelyfoglalkozás 📆 Ideje: 2021. július 8. (csütörtök) 16:00-19:00 ⏰ Jelentkezés: 2021. július 4-ig az online űrlapon: 🏠 Helyszín: 1064 Budapest, Vörösmarty u. 47/A – Gimes terem Ellenállóak vagyunk-e a manipuláció nyelvi eszközeivel szemben? Mi történik, ha hallunk egy kifejezést? Hogyan hatnak ránk a különféle retorikai fogások? Ezekről a kérdésekről is szó lesz a Független Médiaközpont újságíróknak szóló műhelyfoglalkozásán. A cél, […]
Magyar újságírók is jelentkezhetnek arra az egyhetes szakmai nyári táborra, amelyet a négy visegrádi ország médiaszakemberei számára tartanak Lvivben augusztus 26-i kezdettel. A részvevők előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken szerezhetnek alaposabb ismereteket Ukrajna politikai, gazdasági és kulturális életéről. Egyben lehetőségük nyílik arra, hogy bővítsék szakmai kapcsolataikat. A Lviv Media Forum nevű ukrán nonprofit szervezet által meghirdetett program […]
Kutatás, újságírói segédanyagok, szakmai kerek-asztalbeszélgetések az Ifex támogatásával. A járványhelyzetről szóló újságírói munkában a legnagyobb problémát az állami tájékoztatás alacsony színvonala és a kormányzat ellenséges magatartása jelentette. Ezt volt a fő tanulsága annak a kutatásnak, amelyet a Független Médiaközpont készített egy tízhónapos projekt részeként. Az online kérdőívekre adott mintegy 120 válaszból és azt követő interjúkból kiderült, […]
Online díjátadó a Független Médiaközpont és a Közös Halmaz Alapítvány szervezésében 📆 Ideje: 2021. május 7., péntek, 17:00 – 18:00 🏠 A rendezvény a Független Médiaközpont YouTube csatornáján élőben követhető: https://www.youtube.com/watch?v=YOsvkg8D7so A Közös Halmaz Alapítvány és a Független Médiaközpont 2020. decemberében „1945 – a mi történetünk“ címmel családtörténeti pályázatot írt ki 14 és 35 év közöttieknek. […]
Nagyon sok olyan dologról derült ki, hogy lehetséges, amiről korábban azt gondoltuk, hogy nem az. Többek között ezek közé tartozik a szerkesztőségek működtetése a személyes érintkezés extrém korlátozásának közepette. Sokkal fontosabb azonban az, hogy mit tanultunk a személyes jelenlét hiányából: minek az értékét mutatta meg, milyen veszélyekre hívta fel a figyelmet és megtaláltuk-e, hogyan tudjuk […]
