A Független Médiaközpont műhelyfoglalkozásokat tart 2016. november 23-án és 29-én 10:00-től 15:00-ig az adatok vizuális reprezentációjának témakörében. A workshopok célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek az adatszerzés, rendszerezés és adatvizualizáció alapvető eszközeivel. Az egynapos gyakorlati foglalkozásokra újságírókat és olyan egyetemi hallgatókat várunk, akik komolyan érdeklődnek az adatújságírás eszközeinek elsajátítása iránt, és tervezik ezek használatát munkájukban. A […]
2016. december 16-ig várják a nevezéseket a European Press Prize újságírói díjra. Bármely európai újságíró pályázhat 2015. december 1. és 2016. december 31. között publikált cikkekkel. További információ a European Press Prize weboldalán érhető el. A díjra az alábbi négy kategóriában várják a pályázatokat, amelyek díjazása egyenként 10.000 Euro. -The Distinguished Writing Award -The Commentator […]
November 2-át az ENSZ nemzetközi nappá nyilvánította, amelyen arra hívja fel a figyelmet, hogy nem maradhatnak büntetlenül az újságírók ellen elkövetett bűncselekmények (“No to Impunity!”). Az alábbi linkre kattintva csatlakozhat a szólásszabadságért küzdő nemzetközi szervezet, az IFEX kampányához. Ezen a napon közzétesszük a közép- és délkelet-európai médiafejlesztési szervezeteket, köztük a Független Médiaközpontot is tömörítő SEENPM […]
A Független Médiaközpont 2016 tavaszán online, anonim, kérdőíves gyorsfelmérést végzett a helyi médiában dolgozó újságírók szakmai és egzisztenciális helyzetéről. A háttérinterjúkkal kiegészített vizsgálat eredményeit és a helyiujsagiras.hu című kapcsolódó honlapot 2016. szeptember 21-én nemzetközi konferencián mutatta be. A Független Médiaközpont igazgatója, Móricz Ilona megnyitó beszédében emlékeztetett: egy tavalyi kutatás szerzői az elmúlt évtizedben több, fejlett […]
A közösségi média és szerepéről tartott műhelyfoglalkozást és kerekasztal-beszélgetést 2016. szeptember 20-án a Független Médiaközpont újságíróknak és médiaszakos hallgatóknak. A résztvevők azt vitatták meg, hogyan használják a közösségi platformokat, valamint hogyan lehet márkát építeni és ismertséget növelni a különböző közösségi médiacsatornákon. Móricz Ilona megnyitó beszédében kiemelte, míg tíz évvel ezelőtt a szerkesztőségek alapvetően bizalmatlanul kezelték […]